Onze plek in het weiland, een nieuwe propositie

De afgelopen maanden hebben we kritisch naar onze kernwaardes, doelgroepen, diensten en dus onze plek in het weiland gekeken. Wat zijn we, waar zijn we goed in, wie willen we zijn en wat vinden wij belangrijk voor onszelf, het team en de wereld om ons heen? Dit soort vraagstukken zijn beantwoord en dat geeft duidelijkheid en richting. De nieuwe kernwaarde binnen ons team zoals bijvoorbeeld ‘digitaal vakmanschap’ zie je als bezoeker op de website deels terug maar ervaar je natuurlijk als klant pas volledig. Op de website resulteert het zich met name in een nieuwe huisstijl en duidelijke informatie over onze diensten, onze expertises.

Een aantal van onze traditionele expertises hebben we in de ijskast gezet, terwijl we nieuwe diensten hebben toegevoegd op onze website die vooral meer focus geven.

Reinier: “Je zou op onze website de expertises kunnen zien als een menukaart. We kunnen met het vraagstuk van de klant precies de juiste expertises als oplossing voordragen. Het aanbod is nu super compleet, maar geeft ook meer focus voor onze klanten en het team. Als een klant met een bestaande applicatie bij ons komt kunnen we nu aangeven dat de eerste stap is om een applicatie APK uit te voeren. Vervolgens kunnen doorontwikkelen op onze hosting en een SLA aanbieden.

Frisse look, herkenbare identiteit

Hoewel ons logo hetzelfde is gebleven, heeft Kobalt een visuele transformatie ondergaan. De nieuwe look en feel van zowel de website als ons kantoor is opvallender, moderner en sluit beter aan bij wie wij zijn als team. Dankzij de prachtige nieuwe fotografie van (onze kantoorgenoot) Keith Montgomery komt onze identiteit duidelijker naar voren. “We wilden een uitstraling die beter bij ons past en meer spreekt tot onze visie. Dat is super goed gelukt.” zegt Reinier.

Foto van Reinier Sierag met Softbal-bal
Reinier en zijn passie voor sport
Brenda leuke foto's
Brenda tussen het groen door
Huub die focus heeft op laptop en Arne op de achtergrond
Huub en Arne geconcentreerd aan het werk
Team foto's die bij ons passen

Van WordPress naar Statamic

We hebben besloten (voor onze eigen website) afscheid te nemen van WordPress en over te stappen naar Statamic. Deze keuze zorgt voor meer flexibiliteit en nog betere prestaties. "We wilden meer controle over onze website, zowel qua performance als qua flexibiliteit. Statamic staat bekent om haar flat file techniek. Zonder database en met statische cache. Sneller bestaat niet." aldus Arne. Dit past ook perfect binnen onze focus op duurzaamheid en lange termijn oplossingen. Wij zijn enthousiast over de gebruiksvriendelijkheid van Statamic!

Meer content, betere vindbaarheid

We hebben een flinke inhaalslag gemaakt op het gebied van contentcreatie en online marketing. De oude website had drie pagina’s over onze diensten, websites, webshops en applicaties. De nieuwe website bevat nu veel meer relevante informatie en biedt bezoekers een betere gebruikerservaring. Dit heeft al geleid tot betere vindbaarheid in Google en de eerste resultaten zijn veelbelovend.

Een uitgelichte tech stack

We hebben onze tech stack volledig uitgelicht en extra pagina’s toegevoegd over de technologieën die we dagelijks inzetten, zoals Laravel, Laravel Forge, Alpine.js, Statamic en Elementor.

Ook hebben we voorbeelden van onze ervaring met API-koppelingen toegevoegd, waaronder AFAS, OTYS, MailChimp, Stripe en Mollie.

In de jaren dat Kobalt bestaat hebben we met veel meer API-koppelingen ervaring opgedaan dan alleen deze. In de aankomende maanden worden deze ook verder uitgewerkt op onze website.

Desley, Reinier en Kylian aan het werk
Nieuwe feature

Plan je afspraak direct online

Een van de nieuwe functionaliteiten waar we trots op zijn, is de mogelijkheid om direct een afspraak te plannen. Heb je nieuwe digitale plannen? Via onze website kun je nu eenvoudig een afspraak maken met Reinier. Geen gedoe, gewoon direct inplannen.

Feedback? Laat van je horen!

We zijn enthousiast over deze stap vooruit en nodigen iedereen van harte uit om de nieuwe website te ontdekken. Heb je feedback of tips? Laat het ons vooral weten! Samen blijven we verbeteren en bouwen we aan een digitale toekomst.